Je hodnotenie na internete hrozba?

Každý podnikateľ určite potvrdí, že hodnotenia firiem na internete alebo firemné skúseností sú veľmi silným nástrojom. Je však pravdou, že tento mocný nástroj môžu vziať do rúk prakticky všetci, ktorí naň len pomyslia. Zatiaľ čo niekedy sa to nesie v pozitívnom duchu, inde sa s negáciou nešetrí. Treba si však uvedomiť, že negatívne hodnotenie nie je vždy také zlé, ako sa môže zdať na prvý pohľad.

Recenzií sa nemusíte obávať

Mnoho podnikateľov si možnosť referencií ani nezabúda na svojich webových stránkach, vo vyhľadávaní alebo na sociálnych sieťach. Skrátka a dobre sa obávajú toho, že recenzie nebudú vôbec dobré a že do nejakej miery iba pošpinia to, čo roky budovali. Lenže recenzií sa netreba obávať, môžu byť po mnohých smeroch veľmi, veľmi užitočné. A to aj tie negatívne, ktoré naháňa hrôzu predovšetkým.

V praxi teda pozitívne iba vyzdvihnú to, čím sa môžete odlíšiť od konkurencie, v čom ste najlepší. Na druhú stranu tie negatívne vám zase môžu dať spätnú väzbu v tom, na čom treba zapracovať a čo je dobré zlepšiť.

Ostatne práve negatívne komentáre a ohlasy sú vynikajúcim spôsobom, ako nielen vyskúšať krízovú komunikáciu v praxi, ale ako aj zvýšiť dôveryhodnosť vášho podniku ako takého. Veď podnik, ktorý je len chválený, nemusí vyzerať práve relevantne.

Odkiaľ sa recenzie berú?

Hodnotenie na internete však budí v posledných rokoch množstvo otázok, ktoré v mnohých hlavách zostávajú nezodpovedané. Napríklad jednou z tých najčastejšie pokladaných je to, odkiaľ sa recenzie berú. Samozrejme za nimi stoja reálni užívatelia, ale veľmi často aj konkurencia, ktorá poverila niekoho z členov tímu, aby udelil nie práve pozitívnu reakciu.

Profily pochádzajú, v prípade recenzií na Google, z profilov na Google, ktoré tu boli založené.