Ako postaviť základy modernému HR marketingu

HR marketing je v súčasnej dobe trend, ktorý pomáha oslovovať potenciálnych zamestnancov. Je to skvelý pomocník pre prípad, že by ste zrazu chceli osloviť nových jedincov a dosadiť ich na voľné pracovné pozície vo firme. Keďže je nábor zamestnancov vo väčšine prípadov skôr na škodu než na úžitok, pretože zaberá veľmi veľa času, s pomocou HR marketingu sa tomuto scenáru môžete s pokojným svedomím vyhnúť.

Možnosť, ako osloviť potenciálnych zamestnancov

Vybudovať si meno je tým najlepším spôsobom, ako nových pracovníkov prilákať na voľné pracovné pozície. Ale v mnohých prípadoch nemajú spoločnosti ešte také meno, aby bol nábor zamestnancov prechádzkou ružovým sadom. Najmä začínajúce spoločnosti na trhu majú s týmto krokom veľký problém a oslovovanie nových potenciálnych zamestnancov býva skôr veľmi ťažkým orieškom.

Kvalitný HR marketing je však tá cesta, ktorá priťahuje zákazníkov a nepriamo zamestnancov, ktorí čoskoro majú záujem o to byť spojenie s vašou spoločnosťou. Aby bol úspešný, treba poznať aktuálne princípy moderného HR marketingu a osvojiť si ich.

Definujte personu

Inými slovami znite svojho ideálneho pracovníka, ktorého by ste chceli dosadiť na voľné pracovné pozície vo firme. Buďte si vedomí jeho vlastností i schopností, predstavte si typický profil vysnívaného zamestnanca a podľa neho orientujte HR marketing. A tiež obsah kampane.

Aby ste však boli pre takého presne definovaného a špecifikovaného zamestnanca atraktívne aj vy, musíte správne definovať svoje silné stránky a tiež poznať svojich slabých. Vo výsledku sa však aj tak zameriate na tie silné a nie na slabé, ale je dobré mať v tomto prípade prehľad. Pomocou toho dokážete určiť, v čom je vaša spoločnosť jedinečná a čo konkrétne môžete svojim ľuďom ponúknuť.

Kľúčovú úlohu v HR marketingu hrá jednoznačne aj copywriting a storytelling. Aj inzercia zameriavajúca sa na hľadanie zákazníkov sa skenujú očami a aby sa človeku vryli do pamäte, musia sa do toho všetkého vkladať konkrétne emócie.