Aj v administratíve sa musí dodržiavať bezpečnosť práce
Administratíva rovná sa v mnohých očiach práce v kanceláriách za stolom. Pri tejto predstave si len málokto vybaví nutnosť zamestnávateľa taktiež zaistiť bezpečnosť práce na pracovisku. BOZP a PO sa však vzťahujú aj pre túto pracovnú náplň a zamestnávatelia na to musia myslieť. Upozorňuje na to napokon aj firma Extéria, ktorá vie, že mnohé spoločnosti plnia svoju zákonnú povinnosť skôr len formálne, avšak v praxi je situácia úplne iná.
Každý zamestnávateľ musí plniť svoje zákonné povinnosti
Je dôležité si uvedomiť, že každý zamestnávateľ musí plniť svoje zákonné povinnosti. A tie sú riadne predpísané, tkvie v konkrétnej predpísanej dokumentácii, v nutnosti preškoliť zamestnancov a tiež zoznámiť ich so všetkými možnými rizikami, ktoré sú spojené s nedodržiavaním pracovných postupov alebo technických postupov pri správne a obsluhe zariadenia.
V prípade, že pracujete v administrácii alebo ste zamestnávateľom tých, ktorí administráciu vykonávajú, je nutné apelovať hlavne na školenie BOZP, ďalej tiež na školenie vodičov, ak sa medzi nimi nachádza a patričné spracovanie dokumentácie kategorizácie práce.
Aj tu sa prideľujú ochranné osobné pomôcky
Pri administratívnej práci vo vzduchu kraľujú skôr domnienky ako podložené fakty. Predovšetkým v rámci bezpečnosti práce si myslíme niečo, ale nakoniec je to úplne inak. Napríklad sa domnievame, že v rámci vykonávania administratívnej činnosti nemusíme riešiť ochranné osobné pomôcky, ale nie je tomu tak. Pridelenie ochranných osobných pomôcok je nutné aj v tejto brandži a tiež tu slúži na ochranu zdravia pri práci.
Rovnako tak ľudia pracujúci v administrácii musia absolvovať lekársku prehliadku, a to ideálne hneď po nástupe do zamestnania. Zamestnanec ďalej musí byť oboznámený s možnými rizikami na pracovisku, aj keď z drvivej väčšiny pracuje z pohodlia domova, čo musí byť potvrdené podpismi oboch strán.