Čo by ste mali vedieť o PPC reklame

Chcete sa viac dostať do povedomia ľudí, ale neviete, ako na to? Ponúka sa hneď niekoľko možností propagácie, konkrétne napríklad PPC reklama, o ktorú sa postará online reklamná agentúra. Tá vám pomôže byť doslova lovcom zákazníkov, nie korisťou marketingových špecialistov, ktorí z PPC reklamy už dávno ťažia. Hovoríme o reklame, kedy sa hradí za kliknutie čiže až potom, čo sa používateľ dostane na vašu webovku. Poďme si spomenúť niekoľko podstatných vecí, ktoré treba o tomto spôsobuje propagácia vedieť.

Cena nie je určovaná reklamným systémom

Na rozdiel od iných spôsobov propagácie platí, že cena za PPC reklamu nie je určovaná reklamným systémom, ale samotný inzerentom. Každý, kto reklamu spúšťa, tak môže určiť, koľko ho vo výsledku bude reklama stáť. Reklamný systém potom s ponúknutými ciframi manipuluje.

Reklama by mala byť hlavne dostatočne efektívna, konkurencia schopná. Od toho sa napokon odrážajte po stránke ceny.

Môže mať formu kontextovej reklamy

Je mylné sa domnievať, že PPC reklama je iba grafická. To nie je pravda, môže mať aj formu kontextu. Ako kontextová reklama sa napríklad objavuje vo výsledkoch vyhľadávania ako prvé tri odpovede na vyhľadávaný dotaz.

Aby sa však PPC reklama objavila medzi tromi prvými výsledkami vyhľadávania, musí obsahovať správne kľúčové slová, ktoré by mali byť zhodné s vyhľadávaným dotazom, aby sa skutočne zasiahol ten užívateľ, ktorý o danú vec, službu či čokoľvek iné má záujem.

Zacielenie na toho správneho človeka

Čo PPC reklamu tiež odlišuje od ostatných foriem propagácie je presnosť zacielenia. Pokiaľ sa vám podarí skutočne dobre definovať svojho potenciálneho zákazníka, na ktorého zároveň dobre zacielite, budete sa čoskoro radovať zo ziskov. PPC reklamy totiž môžete dobre zacieliť podľa pohlavia, geografických údajov, aj podľa veku, záujmov a ďalších parametrov.