Dá sa hodnotiť na internete za hrozbu alebo je to príležitosť?
Hodnotenie firiem na internete pribývá jako hub po dešti. Ľudia za rouškou anonymita nebojí zdieľať svoje názory, práve naopak – sdílí svoje názory na konkrétnu spoločnosť. Nezáleží na tom, či za referenciu stojí zamestnanec spoločnosti nebo zákazník, v oboch prípadoch by měl podnikatel referenci přikládat důraz.
pretože ľudia firmy sa však na hodnotenie ich spoločnosti nedívajú, a to z jedného jednoduchého dôvodu – v skratke sa referujú bojím. Berou je ako biznis, ktorá môže mať neblahé dôsledky na ich biznis. Ale referencia nemusí brať nevyhnutne ako hrozba, ale môže sa brať napríklad ako príležitosť k tomu sa zase niečo zlepšiť.
Recenzie sú peknej vazbou
Je třeba konstatovat, že referencia je iba čistou vazbou a o viac tu nejde. I preto by mali podnikatelé pravidelne “projíždět” a pročítat, len tak sa poučí zo svojich chýb, prípadne vďaka referenciám môžu svoje služby a produkty zlepšovať.
Je to veľká škoda, že mnohí podnikatelia berú referencie len za jednu veľkú hrozbu, preto je neprečítajú, často dokonca automaticky alebo nenechajú vôbec priestor k tomu, aby ste ich poskytli. Je to však naozaj chyba, v takom prípade sa nikdy nedostane na vyššiu úroveň a nebude tak dobre čeliť svojej konkurencii, neudržíte si zákazníkov i seba.
Recenzie sú velmi dôležité
Nejeden odborník je toho názoru, že referencie sú pre firmu velmi dôležité. Je to, jak už bylo zmíněno, predovšetkým spätná väzba, ktorú by ste možno nedostali, ak by ste s nimi nikdy vzdorovali.
Samozrejme sa môžu medzi referenciami nájsť, ktoré nebudú zrovna pozitívne, ale s tým sa nedá nič robiť. Nikdo se nikdy nezavděčí všem, to je zkrátka riziko povolání. A s tým sa ostatne do byznysu jde, nebo ne?
I negatívne komentáre alebo recenzie ide následne otočiť ve svoj prospech.