Využite Crowdsourcing vo vašom podnikaní
Viete, čo je vlastne Crowdsourcing? Ide o spôsob rozdelenia práce zadaný bližšie nešpecifikovaným skupinám ľudí v rámci všeobecnej výzvy. Verejnosť je teda vyzvaná k spolupráci treba ohľadom vývoja novej technológie, dizajnu, zdokonalenie algoritmu či analýzyjistého objemného množstva dát. Hlavnou myšlienkou crowdsourcingu je geniálny jednoduchosť tkvejúcich v osvedčenom pravidle, kedy viac hláv aj vždy viac rozumu.
Crowdsourcing v praxi
Hodí sa aj pre tvorbu firemného webu, logá alebo napríklad vizitiek. Na uskutočnenie podnikateľskej myšlienky či unikátna výrobná technológia vyskúšajte práve crowdsourcing. V zahraničí je to už dlho používaný osvedčený spôsob na získanie dobré služby či produktu vo vysokej kvalite, s ponukou od najširšieho množstva možných dodávateľov a v porovnateľnej cene ako pri najatie špecialistu na daný účel. Je to uskutočniteľné on-line a v čo najkratšej možnej dobe.
Vašu zákazku zadáte prostredníctvom použitia špecializovaného internetového portálu. Tu sa združuje obrovské množstvo odborníkov pochádzajúcich z rôznych oblastí jednotlivých služieb. Pri zadávaní vyplníte konečnú čiastku za konečný produkt. Záujemcovia vám potom predkladajú ich návrhy pre spracovanie. Týmto dostanete množstvo návrhov, z ktorých si potom môžete vybrať. Vybrané ponuky už doladíte sa záujemcom tak, aby čo najviac zodpovedali vašej konečnej predstave. Nakoniec zaplatíte len vybraný návrh.
Možné úskalia
Tu je potrebné upozorniť ale na skutočnosť, že na druhej strane sedí niekto, kto sa danú prácou živia. Tlačením čiastky nadol môžete tiež prísť aj o kvalitu. Skutočný odborník, ktorý pozná svoju cenu a má dostatok skúseností, nebude pracovať za 50 Sk na hodinu a riskovať, že nebude mať ani na nájom. Zvážte teda, aká cena je reálna a čo od svojho výsledného produktu očakávate vy sami.
Existuje tu teda aj možnosť, že projekt zlyhá z dôvodu nedostatočnej finančnej motivácie, ale napríklad aj pre malý počet zúčastnených, čo môže súvisieť. Ďalším úskalím je tiež v niektorých prípadoch jazyková bariéra a zložitá forma spolupráce pri veľkých projektoch. Pamätajte tiež na absenciu písomných zmlúv a dohôd o neposkytovanie informácií, ktoré by sa po výbere vhodného kandidáta mali pri väčších zákazkách doladiť.
Crowdsourcing je vhodný pre audiovizuálne projekty a produkty, ktorým osobitý dizajn zaručí ďalší lepší predaj. Kam sa teda obrátiť? Skúste napríklad webové portály pre Českú republiku topdesigner.cz alebo logopro.cz, pre širšie možnosti 99designs.com či designcrowd.com.6