Zoznámte sa s publikačnými pravidlami, alebo nastavte PPC kampaň správne
Copywriting je pomerne ťažké odvetvie, ale ak poznáte niekoľko zásadných pravidiel a viete napísať kĺdnu vetu, copywriterom sa môžete stať. Ostatne aj ako marketingový špecialista by ste v sebe trochu toho „copy čreva” mali mať. Veď aj do PPC reklám musíte vytvoriť predajné texty, ktoré tvoria a formujú vašu predajnú kampaň. Aby však reklama nebola zamietnutá práve kvôli zlým textom, zoznámte sa s publikačnými pravidlami.
Výkričník do titulku nepatrí
Nie je tajomstvom, že publikačných pravidiel je celá kopa. A líšia sa napríklad podľa toho, kde reklamu vlastne publikujete. Zatiaľ čo reklama na Google bude mať trochu iné zásady, čo sa textovej stránky týka, pri Skliku to bude tiež trochu odlišné.
Všeobecne však platí, že výkričník by mal byť použitý napríklad iba raz, do titulkov však vôbec nepatrí. V texte by výkričníky nemali byť používané ani dvakrát za sebou, to platí aj v prípade otáznikov. Zakázané je tiež zvýrazňovanie kapitálok pomocou pomocných znakov, akými sú napríklad aj hviezdičky.
Text ako taký by mal byť napísaný spisovne, bez vulgárnych výrazov, kvôli ktorým by napokon mohol byť tiež zamietnutý. Ponuka musí byť pravdivá a cena v texte musí zodpovedať tej, ktorá je uvedená na webe (a napokon cena musí byť na webe riadne viditeľná).
Zhodná doména
Pozor si tiež dajte na doménu, ktorú máte obsiahnutú na webe. URL musí byť viditeľná a zhodná s cieľovou URL, na ktorú sa používateľ dostane po kliknutí na reklamu a po jej presmerovaní. Viditeľné domény je možné doplniť prakticky o čokoľvek, avšak cieľovo musí zodpovedať. Veľmi často dochádza k opaku, kvôli ktorému sa následne reklama ako celok zamietne.
Uvádzanú URL adresu si radšej vždy kontrolujte. Pokiaľ bude reklama nefunkčná, môže mať proti nej sám vyhľadávač isté výhrady.